طراحی وب سایت حرفه ای چه مزایایی دارد؟
طراحی وب سایت حرفه ای و هدایت کاربر در سایت با عناوین واضح و بیانیههای فراخوان و دکمهها طراحی وب سایت باعث میشود که کاربر احساس مراقبت کند و میتواند به ایجاد و افزایش طراحی وب سایت اعتماد کمک کند.
طراحی وب سایت حرفه ای و هدایت کاربر در سایت با عناوین واضح و بیانیههای فراخوان و دکمهها طراحی وب سایت باعث میشود که کاربر احساس مراقبت کند و میتواند به ایجاد و افزایش طراحی وب سایت اعتماد کمک کند.
طراحی وب سایت حرفه ای و هدایت کاربر در سایت با عناوین واضح و بیانیههای فراخوان و دکمهها طراحی وب سایت باعث میشود که کاربر احساس مراقبت کند و میتواند به ایجاد و افزایش طراحی وب سایت اعتماد کمک کند.
طراحی وب از زمان ایجاد اولین وب سایت در سال 1991 راه طولانی را طی کرده است. بنابراین امروزه بیش از یک میلیارد سایت در اینترنت فعال هستند. بنابراین جای تعجب نیست که بازار طراحی سایت همیشه داغ و پر از حامیان باشد. در ادامه بیشتر در مورد مزایای طراحی سایت صحبت خواهیم کرد.
مواد برای پارتیشن های اداری شیشه ای
این شهر هجدهمین مقصد گردشگری جهان است. آب و هوای هامبورگ، برای مهاجرت به آلمان واقع در رودخانه البه، کاملاً اقیانوسی است. این شهر چندان سرد نیست و فقط در ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه دمای هوا در حدود صفر درجه سانتیگراد است. اگر از طرفداران کنسرت، تئاتر، سینما و به طور کلی رویدادهای فرهنگی هستید، هامبورگ مرکز این رویدادها است. حمل و نقل عمومی با اتوبوس، قطار و کشتی سازماندهی می شود و به طور کلی حمل و نقل عمومی در این شهر ارزان تر از بسیاری از شهرهای مهم آلمان است. این شهر از نظر ورزشی به عنوان پایتخت ورزشی آلمان شناخته می شود و قدم خوبی برای شروع یک ورزش حرفه ای برای نوجوانان است.
قبلاً مقاله ای را به عنوان ثبت شرکت در سایت منتشر کرده بودیم که مدت زیادی در سایت بود، اما از نظر تعداد بررسی ها مقاله خوبی به نظر نمی رسید، زیرا زمانی که مقاله را منتشر کردیم، من نویسنده مقاله بودم. مقاله. من تجربه زیادی در زمینه ثبت و مسائل حقوقی نداشتم و نوشته های من و همچنین مقالات موجود در اینترنت در بسیاری از موضوعات مانند مفهوم کلی ثبت شرکت، فرآیند ثبت شرکت، مقاله ای طنزآمیز و بی معنی به نظر می رسید. هزینه های ثبت شرکت را به خوبی به نام شرکت و یا حتی استعلام شرکت های ثبت شده ذکر نکردیم بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله را با تغییرات جدید بازنویسی کرده و مجددا در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم.
خرید ملک در آلمان یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در این کشور است و می توان آن را یکی از کم ریسک ترین روش های سرمایه گذاری دانست. ایرانی ها به راحتی می توانند به عنوان سرمایه گذار خارجی در آلمان ملک بخرند، اما نمی توانند اقامت آلمان یا پاسپورت آلمانی بگیرند. به این ترتیب سرمایه گذاران می توانند تنها با ارائه طرح اقتصادی مورد تایید آلمان اقدام به خرید یا فروش ملک یا ساخت و ساز نموده و سپس اقامت دائم یا پاسپورت آلمانی دریافت کنند.
دلایل سرمایه گذاری در آلمان با خرید ملک
با توجه به افزایش جمعیت در آلمان، تقاضا برای املاک و مستغلات به ویژه آپارتمان از 57 متر به 140 متر افزایش یافته است. سود حاصل از این سرمایه گذاری در سال های اخیر با توجه به تغییر جمعیت آلمان، افزایش پناهندگی در این کشور و وام های واقعی اعطایی برای این کار بسیار چشمگیر بوده است. به طور کلی، قیمت ملک در آلمان کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. هنگام خرید ملک در آلمان، مالیات بسیار پایین خواهد بود و می توان آن را سالیانه 2 تا 80 درصد کاهش داد تا چندین سال پس از خرید ملک.
مهاجرت به آلمان از طریق تولد:
در گذشته قانون آلمان به هر نوزادی که در آن کشور متولد می شد تابعیت آلمان را اعطا می کرد. به این نوع شهروندی شهروندی زمین یا شهروندی جوس سولی می گویند. بر اساس قوانین جدید این کشور از اول ژانویه 2000، تنها نوزادانی می توانند تابعیت آلمان را دریافت کنند که حداقل یکی از والدین حداقل هشت سال قبل از تولد کودک یا در حین تولد نوزاد، برای مهاجرت به آلمان یکی از آنها در آلمان زندگی کرده باشد. والدین اجازه اقامت دائم در آلمان را دارند.
پس از اخذ تابعیت از طریق تولد، کودک باید مجددا تابعیت والدین خود یا تابعیت آلمان را بین سنین 18 تا 23 انتخاب کند. بنابراین کودک می تواند تابعیت والدین خود یا تابعیت آلمان را داشته باشد یا برای تابعیت مضاعف اقدام کند. در واقع تابعیت آلمان بر اساس اصل والدین است. این بدان معناست که کودکی که حداقل یکی از والدینش تابعیت آلمانی داشته باشد به طور خودکار از بدو تولد تابعیت آلمان را کسب می کند. محل اصلی تولد نیز معتبر است. بر این اساس، اگر یکی از والدین نوزاد حداقل هشت سال به طور قانونی در آلمان اقامت داشته باشد و در بدو تولد دارای مجوز اقامت یا اقامت برای مدت نامحدود باشد، فرزند والدین خارجی می تواند به طور خودکار تابعیت آلمان را دریافت کند.
تابعیت دوگانه: فرزندان والدین خارجی که در آلمان به دنیا می آیند ممکن است علاوه بر تابعیت والدین خود، تابعیت آلمانی نیز داشته باشند. برای درخواست در این زمینه، کودک باید در آلمان بزرگ شده باشد. طبق قوانین اخذ تابعیت مضاعف، زمانی که فرد مورد نظر به سن 21 سالگی برسد، برای اخذ تابعیت مضاعف باید یکی از شرایط زیر را دارا باشد:
آنها هشت سال یا بیشتر در آلمان زندگی کرده اند
او شش سال در مدرسه ای در آلمان تحصیل کرد یا
شما تحصیلات یا شغل خود را در آلمان به پایان رسانده اید.
مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج:
طبق قانون ازدواج آلمان، هر ازدواج معتبر، چه عروسی مذهبی و چه غیر مذهبی، باید در Standesamt انجام شود. بنابراین علاوه بر اینکه عقد توسط کشیش، خاخام، امام یا مأمور کنسولی انجام می شود، باید ثبت رسمی آن نیز انجام شود. بنابراین اگر قصد برگزاری مراسم عروسی در آلمان را دارید، حتماً مراحل مربوط به دفتر ثبت نام (Standesamt) را در مراسم در نظر بگیرید. مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی برای درخواست ازدواج قانونی در آلمان به کشور مبدا و وضعیت تأهل زوجین بستگی دارد. با این حال، الزامات اداره ثبت محلی ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. پس حتما قبل از روز عروسی در نزدیکترین Standesamt ثبت نام کنید.
همسران شهروندان آلمانی که ازدواج خود را در آلمان ثبت کرده اند، پس از سه سال اقامت قانونی در آلمان، حق شهروندی را دارند. متقاضیان باید در زمان درخواست حداقل دو سال متاهل باشند تا واجد شرایط این قوانین باشند. لازم به ذکر است که اگر همسر شما شهروند اتحادیه اروپا یا تبعه کشور ثالث و همسر شما شهروند اتحادیه اروپا باشد، حق تردد آزاد دارید و می توانید بدون محدودیت در آلمان کار کنید یا در آنجا زندگی کنید.
قبل از مطالعه این مقاله توجه داشته باشید که موسسه مهاجرتی و اقامتی ساباپلان هیچ گونه خدمات و فعالیتی در زمینه پناهندگی ندارد و مطالب ارائه شده در این مقاله صرفا جهت آگاهی از خطرات این روش بوده و در صورت تمایل به مهاجرت به آلمان توصیه می گردد. راه های دیگر مهاجرت به این کشور.
اصطلاح "پناهنده" اغلب در زبان روزمره به عنوان مترادف برای افراد آواره استفاده می شود. اما با توجه به مفاد کنوانسیون پناهندگان ژنو، این اصطلاح
تربیت بچه ها یکی از سخت ترین و رضایت بخش ترین مشاغل در جهان است - و ممکن است احساس کمترین آمادگی را برای آن داشته باشید.
در اینجا 9 نکته در مورد تربیت کودک آورده شده است که می تواند به شما کمک کند به عنوان والدین احساس رضایت بیشتری داشته باشید.
1. عزت نفس کودک خود را تقویت کنید
بچه ها وقتی خود را از طریق چشم والدین می بینند ، از همان دوران نوزادی احساس خود را در خود پرورش می دهند. لحن صدای شما ، زبان بدن شما و هر عبارتی جذب بچه هایتان می شود. گفتار و کردار شما به عنوان والدین آنها تأثیر می گذارد عزت نفس بیش از هر چیز بر .
ستایش از موفقیت ها ، هرچند اندک ، باعث احساس غرور در آنها خواهد شد. اجازه دادن به بچه ها به طور مستقل کارها را انجام می دهند ، آنها را احساس توانایی و قدرت می کنند. در مقابل ، کوچک شمردن نظرات یا مقایسه نامطلوب کودک با کودک دیگر باعث می شود بچه ها بی ارزشی کنند.
از اظهارات بارگیری شده یا استفاده از کلمات به عنوان سلاح خودداری کنید. نظراتی مانند "چه کار احمقانه ای باید انجام شود!" یا "شما بیشتر مثل یک بچه رفتار می کنید تا برادر کوچک خود!" درست مثل ضربات فیزیکی باعث آسیب می شود.
کلمات خود را با دقت انتخاب کنید و دلسوز باشید. به بچه های خود بگویید که همه اشتباه می کنند و شما هنوز هم آنها را دوست دارید ، حتی اگر رفتار آنها را دوست ندارید.
آیا تا به حال فکر نکرده اید که در طول یک روز چند بار به بچه های خود واکنش منفی نشان می دهید؟ ممکن است بیشتر از تعارف ، انتقاد کنید. چه احساسی در مورد رئیسی دارید که با آن همه راهنمایی منفی با شما رفتار می کند ، حتی اگر حسن نیت داشته باشد؟
روش موثرتر این است که بچه ها کاری را درست انجام دهند: "شما تخت خود را بدون اینکه از شما سال شود ، مرتب کردید - این بسیار عالی است!" یا "من داشتم تو را با خواهرت تماشا می کردم و تو بسیار صبور بودی." این گفته ها بیشتر از سرزنشهای مکرر برای تشویق رفتار خوب در طولانی مدت بیشتر خواهد بود.
نکته ای پیدا کنید که هر روز چیزی برای ستایش پیدا کنید. با پاداش سخاوتمند باشید - عشق ، آغوش و تعارف شما می تواند معجزه کند و اغلب به اندازه کافی پاداش دارد. به زودی متوجه خواهید شد که بیشتر در حال رفتاری هستید که دوست دارید مشاهده کنید.
3. محدودیت ها را تنظیم کنید و با نظم و انضباط خود سازگار باشید
نظم و انضباط در هر خانوار لازم است. هدف از نظم و ترتیب این است که به کودکان در انتخاب رفتارهای قابل قبول و یادگیری کنترل خود کمک کند. آنها ممکن است محدودیت هایی را که شما برای آنها تعیین کرده اید آزمایش کنند ، اما برای تبدیل شدن به افراد بزرگسال مسئولیت پذیر به این محدودیت ها نیاز دارند.
وضع قوانین خانه به بچه ها کمک می کند انتظارات شما را درک کرده و خودکنترلی پیدا کنند. برخی از قوانین ممکن است شامل موارد زیر باشد: نداشته باشید تلویزیون تا زمان انجام تکالیف منزل ، و مجاز به زدن ، صدا زدن یا اذیت کردن نباشد.
ممکن است بخواهید سیستمی در کار داشته باشید: یک اخطار ، به دنبال عواقبی مانند "اتمام وقت" یا از دست دادن امتیازات. یک اشتباه رایج والدین ، پیگیری نکردن عواقب آن است. نمی توانید بچه ها را به خاطر گفتگوی یک روز نظم دهید و روز دیگر آن را نادیده بگیرید. ثابت قدم بودن به شما می آموزد آنچه را انتظار دارید.
4. برای فرزندان خود وقت بگذارید
اغلب برای والدین و بچه ها دور هم جمع شدن برای یک وعده خانوادگی دشوار است ، چه رسد به اینکه اوقات با کیفیت را در کنار هم بگذرانند. اما احتمالاً هیچ چیز مورد علاقه بچه ها نیست. صبح 10 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا بتوانید با کودک خود صبحانه بخورید یا ظرف ها را در ظرفشویی بگذارید و بعد از شام پیاده روی کنید. کودکانی که توجه والدین خود را به خود جلب نمی کنند ، غالباً رفتار می کنند یا بد رفتاری می کنند زیرا مطمئناً از این طریق مورد توجه قرار می گیرند.
بسیاری از والدین وقت گذرانی در کنار هم با بچه هایشان را پاداش می دانند. هر هفته یک "شب خاص" ایجاد کنید تا در کنار هم باشید و به فرزندان خود اجازه دهید تا تصمیم بگیرند که چگونه وقت خود را بگذرانند. به دنبال راه های دیگر اتصال باشید - یادداشت یا چیز خاصی را در جعبه ناهار کودک خود قرار دهید.
به نظر می رسد نوجوانان نسبت به بچه های کوچکتر به توجه کمتری از طرف والدین خود نیاز دارند. از آنجا که فرصت های کمتری برای گردهم آمدن والدین و نوجوانان وجود دارد ، والدین باید تمام تلاش خود را بکنند تا وقتی نوجوان خود تمایل به گفتگو یا مشارکت در فعالیت های خانوادگی را دارد ، در دسترس باشد. حضور در کنسرت ها ، بازی ها و سایر رویدادها با نوجوان شما ارتباط محبت آمیزی را ایجاد می کند و به شما امکان می دهد از راه های مهم درباره کودک و دوستانش بیشتر بدانید.
اگر والدینی هستید که کار می کنید احساس گناه نکنید. بچه ها بسیاری از کارهای کوچک شما را انجام می دهند - ساختن ذرت بو داده ، کارت بازی ، خرید از پنجره - و آنها را به خاطر می آورند.
5. یک مدل نقش خوب باشید
بچه های جوان با مشاهده والدین خود چیزهای زیادی در مورد نحوه رفتار یاد می گیرند. هرچه سن آنها کمتر باشد نشانه های بیشتری از شما می گیرند. قبل از این که جلوی کودک خود را بکوبید یا بالا بیاورید ، به این فکر کنید: آیا می خواهید فرزندتان هنگام عصبانیت رفتار کند؟ حواستان باشد که بچه هایتان دائماً شما را زیر نظر می گیرند. مطالعات نشان داده است که کودکانی که ضربه می زنند معمولاً الگویی برای پرخاشگری در خانه دارند.
ویژگی هایی را که می خواهید در فرزندان خود مشاهده کنید الگو قرار دهید: احترام ، دوستی ، صداقت ، مهربانی ، تحمل. رفتاری غیرخودخواهانه از خود نشان دهید. بدون انتظار پاداش کارهایی را برای افراد دیگر انجام دهید. تشکر می کنم و تعارف می کنم. مهمتر از همه ، با فرزندان خود همان گونه رفتار کنید که انتظار دارید دیگران با شما رفتار کنند.
6. ارتباطات را در اولویت قرار دهید
نمی توانید از بچه ها انتظار داشته باشید که همه کارها را انجام دهند ، فقط به این دلیل که شما به عنوان والدین "چنین می گویید". آنها همانطور که بزرگسالان می خواهند توضیحاتی را می خواهند و سزاوار آن هستند. اگر برای توضیح دادن وقت نگذاریم ، بچه ها در مورد ارزشها و انگیزه های ما و اینکه آیا هیچ مبنایی ندارند ، تعجب می کنند. والدینی که با فرزندانشان تعقل می کنند به آنها این امکان را می دهد که به روشی غیرقانونی درک و یاد بگیرند.
انتظارات خود را روشن کنید. اگر مشکلی وجود دارد ، آن را توصیف کنید ، احساسات خود را بیان کنید و از کودک خود دعوت کنید تا در مورد راه حل با شما کار کند. حتماً عواقب آن را بگنجانید. پیشنهاد دهید و انتخاب کنید. به پیشنهادات فرزند خود نیز باز باشید. مذاکره کنید کودکانی که در تصمیم گیری ها شرکت می کنند انگیزه بیشتری برای اجرای آنها دارند.
7. انعطاف پذیر باشید و مایل باشید سبک والدین خود را تنظیم کنید
اگر غالباً با رفتار کودک خود احساس "فروپاشی" می کنید ، شاید انتظارات غیرواقعی دارید. والدینی که به "باید" فکر می کنند (به عنوان مثال ، " من باید فرزند از این پس آموزش ببیند") خواندن موضوع یا صحبت با سایر والدین یا متخصصان رشد کودک برایشان مفید است.
محیط بچه ها بر رفتار آنها تأثیر دارد ، بنابراین شما ممکن است با تغییر دادن محیط بتوانید آن رفتار را تغییر دهید. اگر متوجه شدید که دائماً به کودک 2 ساله خود "نه" می گویید ، به دنبال راه هایی برای تغییر محیط اطراف خود باشید تا موارد کمتری از این امر خارج شود. این امر باعث ناامیدی کمتر هردوی شما خواهد شد.
با تغییر فرزندتان ، به تدریج باید سبک فرزندپروری خود را تغییر دهید. به احتمال زیاد ، آنچه در حال حاضر با کودک شما کار می کند ، طی یک یا دو سال به همان خوبی کار نمی کند.
نوجوانان تمایل دارند کمتر به والدین و بیشتر به نظر همسالان خود به عنوان الگو نگاه کنند. اما در حالی که به نوجوان خود اجازه می دهید استقلال بیشتری کسب کنید ، همچنان راهنمایی ، تشویق و نظم مناسب را ارائه دهید. و هر لحظه موجود را برای برقراری ارتباط استفاده کنید!
8. نشان دهید که عشق شما بدون قید و شرط است
به عنوان یک والدین ، شما وظیفه اصلاح و راهنمایی فرزندان خود را دارید. اما نحوه بیان راهنمای اصلاحی شما تفاوت در نحوه دریافت کودک را ایجاد می کند.
هنگامی که مجبورید با فرزند خود مقابله کنید ، از سرزنش ، انتقاد یا عیب جویی ، که عزت نفس را تضعیف می کند و منجر به کینه می شود ، خودداری کنید. درعوض ، در پرورش و تشویق حتی در هنگام تربیت فرزندان خود تلاش کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها می دانند اگرچه شما دفعه بعد بهتر می خواهید و انتظار دارید ، اما عشق شما مهم نیست.
9. نیازها و محدودیت های خود را به عنوان والدین بدانید
با آن روبرو شوید - شما یک پدر و مادر ناقص هستید. شما به عنوان رهبر خانواده نقاط قوت و ضعف دارید. توانایی های خود را بشناسید - "من عاشق و فداکار هستم". نذر کنید که روی نقاط ضعف خود کار کنید - "من باید بیشتر با نظم و انضباط سازگار باشم." سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از خود ، همسرتان و فرزندانتان داشته باشید. نیازی نیست که همه پاسخ ها را داشته باشید - از خود گذشت کنید.
و سعی کنید والدین بودن را یک شغل قابل کنترل کنید. به جای تلاش برای پرداختن به یکباره همه موارد ، روی مناطقی تمرکز کنید که به بیشترین توجه نیاز دارند. وقتی سوخته اید آن را بپذیرید. برای انجام کارهایی که باعث خوشحالی شما به عنوان یک فرد (یا به عنوان یک زن و شوهر) می شود ، از والدین وقت بگذارید.
تمرکز بر روی نیازهای شما باعث خودخواهی شما نمی شود. این به معنای ساده این است که شما به فکر رفاه خود هستید ، که ارزش مهم دیگری است که برای فرزندان شما الگوبرداری می شود.
ایران پیشتاز تلاشهای جامعه جهانی برای مبارزه با تجارت مواد مخدر افغانستان بوده است. در سال 1998 ، ایالات متحده ایران را از لیست کشورهای تولید کننده دارو خارج کرد. در اوایل سال 2003 ، دفتر بین المللی مواد مخدر و اجرای قانون وزارت امور خارجه ایالات متحده (INL) اعلام کرد: "شواهد قاطعی در مورد تعهد شدید ایران برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر از افغانستان به شهروندان وجود دارد. از آنجا که ایران برای دستیابی به این هدف تلاش می کند ، مطمئناً از ورود مواد مخدر به بازارهای غرب جلوگیری می کند. " 39 به همین ترتیب ، در گزارش استراتژی INSCR 2007 آمده است که "اقدامات ایران از تلاش جهانی علیه قاچاق مواد مخدر بین المللی حمایت می کند." 40
در سطح ملی ، نهاد اصلی سیاستگذاری که مسئول برنامه ریزی و نظارت بر جنبه های مختلف مبارزه با مواد مخدر است ، ستاد کنترل مواد مخدر (DCH) است که در سال 1988 تأسیس شده است. DCH فعالیت های مربوط به مواد مخدر پلیس ( مأموران گمرک ، نیروی سپاه و وزارتخانه های اطلاعات ، امنیت ، ارشاد اسلامی و آموزش و بهداشت ، واحد پیشرو در اجرای مواد مخدر). 41
ایران همچنین یک شبکه ابتدایی مبارزه با مواد مخدر در سطح استانی و محلی ایجاد کرده است. در سال 1989 ، با دستور مجمع تشخیص مصلحت نظام ، ستاد مرکزی محمد رسول الله و سه ستاد تاکتیکی سلمان ، مقداد و ابوذر در مناطق شرقی کشور تأسیس شد. در سال 1991 ، ستاد قدس سپاه تأسیس شد. اندکی پس از آن ، کمیته انقلاب اسلامی با نیروی انتظامی ادغام شد و ستاد مرصاد تأسیس شد. بیشتر این ماشین آلات در جهت تقویت ظرفیت دولت برای ردیابی و مهار قاچاق است.
از زمان تاسیس جمهوری اسلامی ، کاهش عرضه مواد مخدر اصلی ترین رویکرد تهران در مقابله با مشکل مواد مخدر بوده است. مانند سایر کشورها ، تلاش های مبارزه با مواد مخدر ایران به طور سنتی بر دو رکن استوار بود: جرم انگاری داشتن و استفاده از مواد مخدر ، و دستگیری قاچاقچیان و جلوگیری از تأمین مواد. در چند سال اول جمهوری اسلامی ، این رویکرد ریشه در ایدئولوژی و تلاش های رهبری پس از انقلاب برای تحکیم قدرت داشت. برخورد تند علیه مصرف کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر بخشی از "جهاد علیه گناه" بود.
همانطور که قبلاً اشاره شد ، رهبرانقلاب با به دست گرفتن قدرت ، استفاده از تمام مسکرات را غیرقانونی اعلام کردند. آیت الله روح الله خمینی ، مطابق با تنور ضد غربی انقلاب ، اعلام کرد که توزیع هروئین توطئه ای با الهام از آمریکا است. اولین مدیر اجرایی پس از انقلاب و سخنگوی گروه ویژه مبارزه با مواد مخدر ایران ، مختار کلانتری نیز به همین ترتیب درباره افزایش مصرف و اعتیاد در ایران به عنوان بخشی از جنگ غرب علیه اسلام توضیح داد. 43 و سرکوب قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان به عنوان بخشی از مبارزه علیه "فتنه گران" به تصویر کشیده شد. به یقین ، ایدئولوژی اسلامی هنوز هم برای مشروعیت بخشیدن و تقویت سیاست های مبارزه با مواد مخدر دولت ایران استفاده می شود. اما ، همانطور که نشان داده خواهد شد ، هم تفسیر و هم اعمال قوانین مربوط به مواد مخدر در ایران تغییر کرده است.
طی سالهای گذشته ، ایران اقدامات زیادی را برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از شرق انجام داده است. دولت ایران برای تقویت مأموران اجرای قانون محلی و استانی ، نیروی آتش بیشتری را به مناطق حاشیه ای مستقر کرده است. از اواسط دهه 1990 ، نیروهای امنیتی ایران تقریباً 30،000 مرد را در امتداد مرز شرقی مستقر کردند. در سال 2000 ، ایران واحدهای بسیج در سطح روستاها را نیز ایجاد کرد که از آن زمان فعالیت آنها از دفاع از روستاها تا انجام عملیات تهاجمی مبارزه با مواد مخدر گسترش یافته است. 44 مقامات ایرانی در تلاش برای پلمپ مرز مشترک با افغانستان ، تلاش کرده اند تا از جمله نصب نرده های سیم خاردار ، استحکامات زمینی و کانال ها ، امنیت مرزی را افزایش دهند. 45
به گفته مقامات ایرانی ، نیروهای امنیتی در فاصله مارس 2005 تا مارس 2006 حدود 300 تن مواد مخدر را توقیف و بیش از 370 قاچاقچی را دستگیر کردند. 46 هیئت بین المللی کنترل مواد مخدر اعتبار قابل توجهی در کشف مواد مخدر در سال 2005 به ایران می دهد و این رقم را 350 نفر اعلام می کند تن 47 (به شکل 2 مراجعه کنید.) در 9 ماه اول سال 2006 ، با محاسبات خود مقامات ایرانی ، تلاش برای جلوگیری از مصرف 7.261 کیلوگرم هروئین ، 6.133 کیلوگرم مرفین و 231،778 کیلوگرم تریاک حاصل شد. 48 UNODC آنچه مقامات ایرانی در مورد تلاش های شدید برای بازداشت خود ادعا کرده اند را تأیید می کند - اینکه مقدار قابل توجهی مواد افیونی رهگیری شده است.
شکل 2
دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) ، گزارش جهانی مواد مخدر 2007 ، شکل 24 ، ص. 48
اما با وجود این دستاوردها ، کارشناسان بین المللی اذعان دارند که بیش از 60٪ هروئین افغانستان قاچاق از طریق ایران همچنان ادامه دارد 49 - توضیحات احتمالی آن در ادامه این تحقیق بررسی می شود.
طی دهه گذشته ، تغییر الگویی در سیاست های مبارزه با مواد مخدر ایران در جریان بوده است ، که با پذیرش بیشتر رسمی و مداخلات کاهش تقاضا و حمایت از آن مشخص شده است. کاهش تقاضا اقدامات مختلفی را شامل می شود که از حمایت از عدم استفاده از مواد مخدر ، تا درمان افراد مبتلا به استفاده از مواد مخدر مشکل ساز و تسهیل دوباره ادغام آنها در جامعه است. کاهش آسیب جلوگیری از انتقال HIV / AIDS و سایر بیماری های عفونی و همچنین مرگ از طریق مصرف بیش از حد دارو از طریق تزریق است.
در اواخر دهه 1990 ، مقامات ایرانی شروع به شناسایی شدت تهدید HIV برای این کشور کرده بودند. از این تحقق تلاش ها ، در ابتدا نسبتاً ناهماهنگ ، برای افزایش آگاهی عمومی در مورد HIV بود. در سال 2001 ، آنها در تلاش برای توسعه برنامه های جامع و هماهنگ تر برای مبارزه با HIV / AIDS ، کمیته ملی ایدز را تأسیس کردند. تابستان سال بعد ، آنها کمیته فرعی موسوم به کمیته ملی کاهش آسیب را تشکیل دادند ، وظیفه توسعه روش هایی برای کاهش آسیب ناشی از تزریق مواد مخدر و جلوگیری از شیوع HIV / AIDS در میان IDU ها. نکته مهم ، اعضای این ارگان ها شامل سازمان های رسمی و غیردولتی بودند - اعم از وزارت بهداشت ، ستاد کنترل دارو ، پلیس ملی ، تلویزیون ایران و مقامات زندان و بهزیستی تا موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی.
در بیانیه ای در تاریخ 12 اکتبر 2004 ، قبل از کمیته سوم سازمان ملل ، خانم خانم پیمانه هستایی ، مشاور ویژه ایران در سازمان ملل اظهار داشت:
در تلاش برای ایجاد تعادل بین اقدامات پیشگیری ، درمان و اجرای قانون ، جمهوری اسلامی ایران تصور کرده است که کاهش تقاضا به اندازه کاهش عرضه مهم است. توجه ویژه ای به ایجاد برنامه های پیشگیری م targetedثر برای جوانان و گروه های پرخطر توجه می شود. 52
حمایت از مداخلات کاهش تقاضا و کاهش آسیب در بین مقامات ارشد ایران ، البته بسیار تدریجی ، در حال افزایش است. از اوایل دهه 1990 ، مقامات ایرانی رژیم های درمانی را معرفی کردند که از پرهیز فقط تا سم زدایی است. در سال 1994 ، مداخلات پزشکی برای سو abuse مصرف مواد مخدر قانونی و صریح شد. از آگونیست های مواد افیونی 53 در ابتدا به طور پنهانی در کلینیک های خصوصی استفاده می شد و فقط در سال 2001 به طور رسمی برای برنامه های سم زدایی در دسترس قرار گرفت. تلاش های بعدی برای بهبود درمان دارویی و معرفی مداخلات روان درمانی برای افراد وابسته به دارو انجام شده است. 54
افزایش میزان عفونت HIV ، به ویژه در میان مصرف کنندگان مواد مخدر وریدی ، تغییر در نگرش رسمی نسبت به دیدگاه مطلوب تری از رویکردهای کاهش تقاضا و آسیب را کاتالیز می کند. رزاقی و همکاران بنویسید که "رویکردهای کاهش تقاضای دارو و پیشگیری از HIV همگرایی وجود دارد." 55 جمعیت زندان اولین نقطه کانونی مداخلات مترقی تر ایران بود که به تدریج از آنجا به جمعیت عمومی مهاجرت کرد. در واقع ، جمعیت رو به رشد زندان های ایران میزبان تعداد زیادی از مصرف کنندگان تزریق مواد مخدر است. ایران فقط یکی از 22 کشوری است که خدمات کاهش آسیب به مصرف کنندگان زندانی تزریق مواد مخدر (DIU) را ارائه می دهد. دولت مشاوره همتا ، انتشار اطلاعات و خطوط تلفنی زندانیان را حمایت مالی می کند. سفید کننده برای ضدعفونی سوزن در دسترس آنها قرار گرفته است. زندانیانی که تحت درمان با نگهداری متادون (MMT) یا مراقبت از ARV قرار دارند ، هنگام رهاسازی به برنامه های تبادل سوزن و سایر خدمات بهداشتی ارجاع می شوند. اکثر 28 استان ایران دارای مرکز مراقبت های بعدی برای زندانیانی هستند که به جامعه بازمی گردند. 56
با توجه به عموم مردم ، در دوره دولت اصلاحات محمد خاتمی ، رئیس جمهور پیشین ، ایران نگرش آرام تری را در پیش گرفت و کاربران را "به عنوان مجرمی که نیاز به شفا دارند" جایگزین نکرد. 57 اصلاح طلبان آگاهی و بحث و نشاط درباره منابع و همچنین م mostثرترین روشها برای پاسخگویی به مسئله مواد مخدر را تحریک کردند. در سال 1997 ، دولت قانونی را تصویب کرد که مقرر می دارد مصرف کننده ای که به طور داوطلبانه به دنبال معالجه است از مجازات معاف می شود. 58
بنابراین ظهور اصلاح طلبان در سیاست ایران جو مناسبی را برای تولید ایده های مترقی در مورد مصرف مواد مخدر ایجاد کرد. کار سازمانهای غیردولتی ایرانی (NGO) ، همکاری نزدیک وزارت بهداشت و سایر ذینفعان در دولت و حمایت مداوم در میان سیاستگذاران ارشد ، این تفکر جدید را به یک اقدام مشخص تبدیل کرد. 59 تلاش مشترک آنها باعث سه نوع پاسخ درمانی به سو to مصرف مواد مخدر در جمعیت عمومی شد: (1) تأسیس مراکز درمانی مسکونی تحت حمایت دولت ، (2) تأسیس (در سال 1995) شعبه ای از مواد مخدر ناشناس (NA ایران) و گروه های پشتیبانی NA و (3) احیای کلینیک های سرپایی. 60
به طور کلی توافق شده است که تقاضا و کاهش آسیب به عنوان مفاهیمی و به عنوان م componentsلفه های تلاش برای مبارزه با مواد مخدر ایران در دوره اصلاحات ریشه دوانده است. برخی از تحلیلگران معتقدند که از زمان انتخاب محمود احمدی نژاد برای تصدی پست در آگوست 2005 ، بازگشت به رویکرد اصلی طرف عرضه وجود داشته است. 61 ، با این حال ، دیگران ادعا می کنند که تأکید بر کاهش آسیب ادامه یافته است. به عنوان مثال کامن محمدی گزارش می دهد که تا اواسط سال 2007 ، 51 تاسیسات دولتی ، 457 مرکز سرپایی خصوصی و 26 مرکز انتقال دیگر وجود داشته است. 62 در حقیقت ، مداخلات تقاضا و کاهش آسیب در دوره اصلاحات و دوره های پس از اصلاحات انجام می شود:
گزارش بین المللی هیئت کنترل مواد مخدر برای سال 2006 ، گواه تلاش تهران برای اجرای اقدامات کاهش آسیب ، بیان می کند:
در اوایل سال 2006 ، دولت جمهوری اسلامی ایران یک برنامه اضطراری را برای تأمین 3000 نفر سو ab مصرف مواد مخدر از طریق تزریق در تهران با یک دوره درمانی سه ماهه اعلام کرد. دولت همچنین از نوامبر 2005 تا مارس 2006 طرحی سراسری را برای توانبخشی معتادان به اجرا درآورد. دولت همچنین اقدامات مختلفی را برای مقابله با مشکلات جدی مربوط به سو abuse مصرف مواد مخدر در زندانها انجام می دهد. 65
حمایت از این تلاش ها از منابع ظاهرا بعید بعمل آمده است. در ژانویه 2005 ، شعبه قضایی جمهوری اسلامی ایران با صدور فرمانی از تبادل سوزن حمایت کرده و از مداخله در این مداخلات بهداشتی "ضروری و مثمر ثمر" اخطار می دهد. در همان سال ، آیت الله محمد اسماعیل شوشتری ، وزیر دادگستری نامه ای را به دادستان ارجاع داد و آنها را برای مقابله با شیوع اچ آی وی / ایدز و هپاتیت به وزارت بهداشت توصیه کرد. 66 با بررسی دقیق ، این صرفاً اتفاقی نبود. اعضای برجسته جامعه غیردولتی عمداً شخصیتهای اصلی مذهبی و مقامات دولتی را هدف قرار دادند و داده ها و تجزیه و تحلیل را در تلاش برای جلب حمایت خود به آنها ارائه دادند. 67 در طول سالها ، توده مهمی از طرفداران تمرینکننده در اطراف نیاز به حفظ و افزایش مقیاس تقاضا و اقدامات کاهش آسیب جمع شده اند.
اهمیت سازمان های مردمی در ساخت این شبکه سیاست و در ایده پردازی و همچنین اجرای برنامه های کاهش تقاضا و آسیب نمی تواند بیش از حد بیان شود. کار دو سازمان غیردولتی ایرانی - انجمن آفتاب و تخت جمشید - نشانگر نقشهای اصلی و سهم سازمانهای مردمی ، تنوع غنی برنامه هایی است که آنها اداره می کنند و روابط همزیستی آنها با نهادهای دولتی است. انجمن آفتاب که در سال 1998 تاسیس شد ، ادعا می کند که بزرگترین سازمان مردم نهاد ایران است (دارای دفاتر در 13 استان) و فعالیت های خود را بر آموزش و پیشگیری و همچنین حمایت از خانواده های معتادان متمرکز می کند. این سازمان کارگاه هایی را در جوامع اقلیت برگزار می کند و با حمایت وزارت کار ، کارگاه های آموزشی را در کارخانه های سراسر کشور برگزار می کند. تخت جمشید ، در سال 1999 تاسیس شد ، از یک مدل همسالان و رویکرد بهداشت عمومی در استفاده از مواد مخدر استفاده می کند. از جمله ، این سازمان بزرگترین مرکز نگهداری متادون (MMT) در ایران را اداره می کند. این کار با حمایت وزارت بهداشت و همچنین UNODC انجام می شود. بنابراین ، فراتر از کار واقعی که در این زمینه انجام می دهند ، می توان به این سازمان ها و دیگران کمک کرد تا به توسعه آگاهی و ظرفیت سازی کمک کنند.
به یقین ، اظهارات مقامات ایرانی اغلب با نگرش های متناقضی در مورد سیاست های دارویی کشورهای غربی همراه است. اظهارات آنها با شکایتهایی روبروست که ایران بدون کمکهای مادی و اعتبار شایسته خود ، بار سنگینی را متحمل شده است. برخی ادعا کرده اند که فساد غربی اساساً عامل شیوع مواد مخدر در کشورهای اسلامی است. دیگران آنچه را که تغییر جهت گیری جامعه بین المللی از مبارزه با مواد مخدر به مبارزه با تروریسم می دانند ، فریب داده اند. و در لحظات ناامیدتر ، تعداد معدودی وجود دارد که تهدید کرده اند اجازه فعالیت آزادانه قاچاقچیان را خواهند داد مگر اینکه جامعه جهانی با کمک بیشتری در این زمینه حضور یابد. 68
با این حال ، در همان زمان ، مقامات ایرانی در بالاترین سطوح تأیید کرده اند که با دیگران همکاری مشترک دارند تا مشکل مواد مخدر را برطرف کنند. به عنوان مثال ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، محسن رضایی ، در جلسه ژوئیه 2007 با کمیسیون مبارزه با مواد مخدر EC خواستار بررسی مقایسه ای روش ها و تجربیات کشورهای دیگر در مبارزه با مواد مخدر شد. 69
سیستم جهانی کنترل کننده مواد مخدر متکی به سه کنوانسیون بین المللی است: کنوانسیون یگانه مواد مخدر (1961) ، کنوانسیون مواد روان گردان (1971) و کنوانسیون مقابله با قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و روانگردان (1988). ایران طرف هر سه طرف است. در سال 2001 ، دولت ایران پروتکل 1972 اصلاح کنوانسیون واحد 1961 را تصویب کرد. ایران که یکی از امضا کنندگان پیمان پاریس در سال 2003 است ، طرفدار سرسخت یک رویکرد منطقه ای یکپارچه در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.
طی شش سال گذشته ، گزارش های استراتژی سالانه INL وزارت امور خارجه ایالات متحده به طور مداوم بیان داشته است که دولت ایران اراده سیاسی پایدار ملی را نشان داده و اقدامات محکمی علیه مواد مخدر غیرقانونی انجام داده است ، از جمله همکاری با جامعه جهانی در حمایت از تلاش جهانی علیه قاچاق بین المللی مواد مخدر. در واقع ، ایران چندین نقطه تماس و همکاری با شرکای منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اخیراً ، برای توسعه مداخلات موثر در کاهش تقاضا و آسیب ایجاد کرده است.
تا سال 2000 ، ایران با ارمنستان ، استرالیا ، فرانسه ، جورجیا ، انگلیس ، ایتالیا ، ژاپن ، نروژ ، روسیه ، تایلند ، ترکیه و ترکمنستان بحث های مربوط به مبارزه با مواد مخدر و / یا تفاهم نامه امضای تفاهم نامه را امضا کرده بود. تبادل سفیر انگلیس و ایران در مه 1999 ، پس از 20 سال وقفه ، به زمینه همکاری انگلیس و ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر کمک کرد. مو مولام وزیر کابینه انگلیس در سفری که به ایران در فوریه 2001 داشت ، قول حمایت از اقدامات مبارزه با مواد مخدر ایران را داد. 70 از آن زمان ، انگلیس (و فرانسه) به افسران و تجهیزات رابط در زمینه اجرای مواد مخدر ، از جمله سگ های مایع شوی ، جلیقه های ضد گلوله و عینک دید در شب کمک کرده است. 71 در اکتبر 2004 ، ایران و ایتالیا تفاهم نامه همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر را امضا کردند. در این توافق نامه دسترسی متقابل به بانک های داده و همکاری بین پلیس ایران و ایتالیا پیش بینی شده بود. 72
ایران نیز از کمکهای اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) بهره مند شده است. در سال 2005 ، کمیسیون اروپا 1.2 میلیون یورو برای حمایت از ابتکارات کاهش تقاضا در ایران اختصاص داد. این کمک ها عمدتا در جهت کمک به شبکه های محلی غیردولتی جهت پیشرفت در زمینه کنترل تقاضا برای مواد مخدر و کاهش آسیب صورت گرفته است. 73
در سطح منطقه ای ، ایران در ماه مه 2005 با امارات متحده عربی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر توافق کرد. 74 در ژوئن سال بعد ، ایران تفاهم نامه ای امضا کرد که متعهد شد به آموزش پلیس مرزی افغانستان کمک کند ، و رهبران افغانستان و جامعه جهانی را به ایجاد "کمربند امنیتی" و از بین بردن تمام آزمایشگاه های فرآوری تریاک فراخواند. 75 در ژوئیه 2007 ، سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم دبیر ستاد ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار گسترش تلاش های مشترک ایران و عربستان برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر شد. 76
در اوایل سال 1990 ، مقامات ایرانی برای کمک به سازمان ملل مراجعه کردند. قدرت الله اسدی از وزارت بهداشت در نوامبر همان سال در گفتگوها با مقامات UNODC شرکت کرد. 77 ماه مه بعد ، یک تیم ناظر پنج نفره از ایران با مدیر وقت UNODC جورجیو جیاکوملی دیدار کرد و در مورد هماهنگی فعالیت ها علیه قاچاق غیرقانونی مواد مخدر گفتگو کرد. این امر با درخواست ایران برای حمایت از برنامه های مبارزه با مواد مخدر از سازمان ملل تقویت شد. 78
در سال 1999 ، دفتر UNODC دفتر خود را در تهران افتتاح کرد. کارهای این دفتر کاهش عرضه مواد مخدر / اجرای قانون ، کاهش تقاضای مواد مخدر و حاکمیت قانون را شامل می شود. این دفتر از زمان شروع کار خود درگیر اجرای برنامه NOROUZ ، چتری از چهار برنامه اصلی است که با جنبه های مختلف مشکل دارویی سروکار دارد:
پروژه داریوش (استراتژی واحد تحقیق و مداخله در زمینه سوuse مصرف مواد مخدر) که در سال 2002 تأسیس شد (مانند سایر پروژه ها) به طور مشترک توسط ستاد کنترل مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران (DCHQ) و UNODC توافق شد. موسسه داریوش ، بخشی از این پروژه ، با هدف تقویت پاسخ ملی به اعتیاد به مواد مخدر با تمرکز بر کاهش تقاضا در نظر گرفته شده است. بر این اساس ، موسسه پروژه های تحقیقاتی و آموزشی را سازماندهی ، نظارت و ارزیابی می کند و همچنین راهنمایی محققان را فراهم می کند. این موسسه 60 درصد بودجه خود را صرف پیشگیری از سو abuse مصرف مواد مخدر ، 30 درصد برای درمان و توان بخشی و 10 درصد برای برنامه های کاهش آسیب می کند. 80
با مشارکت UNODC ، ایران راه های توسعه تلاش های مشترک موثرتر در سطح منطقه برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر را کشف کرده است. مقامات ایرانی ، که مدتهاست اصرار دارند که مسئله مواد مخدر یک مسئله "منطقه ای" است ، برای کمک به تدوین یک رویکرد یکپارچه که هر سه کشور هلال طلایی را درگیر می کند ، از UNODC کمک گرفته اند. 81 مقام ایرانی در جلساتی که توسط UNODC و با هدف تقویت همکاری های سه جانبه تسهیل شده است ، شرکت کرده اند. در نتیجه ، در دسامبر 2005 ، افسران ارشد اجرای قانون مواد مخدر توافق کردند که به طور مشترک در مرز گشت بزنند و ارتباطات مستقیم از راه دور برقرار کنند تا اطلاعاتی از ماهیت فوری مربوط به فعالیت های قاچاق مواد مخدر را به اشتراک بگذارند. 82 در ژوئن 2007 ، نمایندگان ارشد سه کشور توافق کردند که برای بهبود مدیریت مرزها ، از جمله ایجاد موانع فیزیکی بیشتر ، افزایش ظرفیت اجرای قانون ، آغاز عملیات مشترک ضد مواد مخدر ، ارتباط بهتر و افزایش اشتراک اطلاعات ، اقدامی انجام دهند. تمرکز بر تمام جنبه های اقتصاد دارو (به عنوان مثال ، مکان یابی و از بین بردن آزمایشگاه های دارو). و جلسات هماهنگی در سطح سیاست را سالیانه دو بار و هر سه ماه یکبار تبادلاتی در سطح فنی انجام دهید. 83