موتورهای سئو سایت محمد جانبلاغی جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل میکنند. در واقع موتورهای جستجو راههای ارتباطی هستند که این سئو سایت قضیه را عملی میکنند.
اگر سایت شما توسط موتورهای جستجو پیدا نمیشود یا محتوای سایت شما در دیتابیسهای آنها قرار نمیگیرد، به این معنیست که شما فرصتهای شگفت انگیز حضور خدمات سئو جانبلاغی سایت در موتورهای جستجو که در وبسایتهای دیگر موجود است را از دست دادهاید. موارد جستجو شده، همان کلماتی که کاربران آنها را در فرم جستجو تایپ میکنند دارای اهمیت فوق العادهای میباشند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتورهای جستجو میتواند به یک موفقیت ساماندهی شده یا بالعکس منجر شود. اهداف یک وب سایت میتواند ارائه تبلیغات، درآمدزایی یا نمایش محصولاتی باشد که مشابه آن درهیچ شبکه بازاریابی دیگری نباشد.
سرمایهگذاری در سئو چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مادی، سئو سایت قادر است یک رتبه استثنائی در مقایسه با دیگر انواع مارکتینگها و کسب و کارهای پر رونق داشته باشد.
موتورهای جستجو چگونه سایت من را بدون سئو ارزیابی کنند؟
موتورهای جستجو هوشمند سئو سایت هستند اما با وجود پیشرفت فراوان هنوز به توسعه احتیاج دارند. موتورهای جستجو همواره در حال فعالیت در جهت بهبود بخشیدن به تکنولوژی به منظور بررسی عمیقتر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران هستند. اگرچه، محدودیتهایی نیز در نحوه عملکرد موتورهای جستجو وجود دارد اما سئوی صحیح میتواند هزاران بازدید و توجه را به طرف شما هدایت کند، سئو سایت در حالی که حرکات اشتباه میتواند سایت شما را از نتایج جستجوها به صورت عمیق عقب انداخته و یا سایت شما را در جایی که قابلیت مشاهدهی آن در کمترین حد ممکن است دفن نماید.
سئو و رباتهای گوگل و الگوریتم های گوگل
علاوه بر قرار دادن محتوا در موتورهای جستجو، سئو همچنین به ترقی و پیشرفت رتبهها نیز کمک میکند بنابراین آن محتوا در جایی که بیشتر سئو سایت مورد مطالعه جستجوگرهاست قرار میگیرد. اینترنت در حال تبدیل شدن به جایی برای رقابت هرچه بیشتر است، و کسبوکارهایی که برای سایتهای خود سئو را انجام میدهند دارای مزیت و فایدهای قطعی در بین بازدیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهند بود.
چگونه سایتمان را به نتایج اول گوگل برسانیم؟
دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما سئو سایت روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبههای اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید.
هر دوی این روشها مزایا و معایبی دارند که در ادامه این موارد را بررسی میکنیم:
مزایا و معایب سپردن سئو سایت به دیگران:
در این حالت شما مبلغ عملیات سئو را پرداخت میکنید و کار را واگذار میکنید، معمولا اکثر مسئولیتها به عهده فرد سئوکار است ولی در اکثر پروژهها مسئولیت تولید محتوا و بهبود سایت را به عهده شما سئو سایت میگذارند.
مزیتهای این روش این است که شما کار را سپردهاید و با پرداخت مبلغ اگر سئوکار بتواند کارش را درست انجام دهد رتبه خوبی خواهید گرفت و درگیر عملیات سئو نخواهید شد.
معایب سئو سایت این روش، این است که معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید و ریسک اینکه سئوکار خوبی نصیبتان شود یا نه و رتبه خوبی بگیرید را باید قبول کنید.
ممکن است سئوکار سایت شما را با روشهای کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و سئو سایت یا به اصطلاح پنالتی شوید.
مزایا و معایب سئو سایت توسط خودتان:
در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیمتان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است سئو سایت در یک دوره سئو شرکت کنید.
مزیتهای این روش سئو سایت را میتوان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر میدانید دقیقا روی سایتتان چه چیزی اتفاق میافتد.
سئو کلاه سفید انجام میدهید و نگران سئو سایت جریمه شدن توسط گوگل نیستید و از همه مهمتر نیاز نیست پنل مدیریت سایت را به دست کس دیگری بدهید.
وقتی یکبار روی کلمهای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموختهاید و میتوانید هر کلمهای که دوست داشتید را به سئو سایت صفحه اول گوگل بیاورید.
و در نهایت میتوانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایتهای دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید.
اگر تصمیم گرفتید سئو سایت از روش دوم استفاده کنید، یعنی خودتان سئو را یاد بگیرید باید در یک دوره آموزشی مطمئن شرکت کنید، زیرا معمولا قیمت دورههای سئو حرفهای که با شرکت در آنها تبدیل به یک سئوکار واقعی شوید ارزان نیست.
چگونه سایتمان سئو سایت را به صفحه یک گوگل برسانیم
آیا میتوانم سئوی سایتم را خودم انجام دهم؟
بهینه سازی سایت نیازمند صرف زمان و پول است. اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بدترین کاری که میتوانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئوی کارنابلد و غیرحرفهای است. اگر به بهبود سئوی سایت خود علاقهمندید، اما نمیتوانید از خدمات سئوی مشاوران و مراکز سئو سایت عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید. از آنجاییکه بخش قابل توجهی از آموزشهای سئو (مانند همین مقاله) بطور رایگان در فضای وب موجود و دردسترس است، با کمی تحقیق و البته تمرین بسیار، میتوانید یاد بگیرید که چطور وب سایت خود را سئو کنید؛ حداقل تا زمانی که بودجه کافی برای استفاده از خدمات مراکز حرفه ای را بدست آورید.
آموزش سئو در 29 دقیقه
تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی در چیست؟
با توجه به پیشرفتی که موتور جستجوی گوگل در دنیای اینترنت داشته، برای کسب در آمد از طریق اینترنت قطعا باید در نتایج گوگل دیده شوید، برای دیده شدن سئو سایت در صفحات گوگل بدون بهینه سازی و سئوی وب سایتتان چندین گزینه خواهید داشت که به مقایسه بین سئو و تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت:
تبلیغات سئو سایت اینترنتی شامل بنرهای تبلیغاتی، پاپ آپها و تبلیغات کلیکی در انواع وب سایتها است.
در ادامه چند مورد از تفاوت اصلی میان سئوی سایت و تبلیغات اینترنتی را عنوان میکنیم:
هزینهی سئو بسیار به صرفهتر از هزینهی بسیار سنگین تبلیغات است.
از طریق سئو به راحتی برند سازی میکنید و از نظر شهرت پیشرفت خواهید داشت اما در تبلیغات اینترنتی این گونه نیست.
تفاوت مهمی میان تبلیغات اینترنتی گسترده و نمایش سایت شما در گوگل وجود دارد این تفاوت این است سئو سایت که وقتی شما تبلیغات اینترنتی را به صورت گسترده در اینترنت انجام میدهید تمام کاربران هدف و غیر هدف تبلیغات شما را میبینند و ممکن است که از تبلیغ شما خوششان بیایید و وارد سایت شما شوند اما زمانی که شما سئو انجام میدهید فقط مخاطبین هدف که کلمات کلیدی شما را جستجو کردند سایت شما سئو سایت را میبینند و ترافیک ارزشمندتری وارد سایتتان میکنید.
الکسای سایت پس از سئو به شدت پایین میآید و این مورد باعث جلب اعتماد کاربران سایت شما خواهد شد.
پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا میرود و میتوانید فروش خوبی داشته باشید.
یکی از مهمترین مراحل انجام سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب میباشد اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای صفحات هدفمند صحیح سئو کنید میتوانید به راحتی اعضای سایت خود را سئو سایت افزایش دهید.
یک قالیشویی سئو سایت با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 600 میلیون تومان سود میکند و اینگونه سئو میتواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند.
نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تعداد جستجوها معمولا بیش از تعداد گفته شده در مثال است و همچنین خیلی بعید است که از 500 نفر فقط 100 نفر سفارش ثبت کنند و در نهایت سئو سایت سود حساب شده نیز حداقل درنظر گرفته شده است. در نمونه واقعی معمولا سود خیلی بیشتر از این اعداد است.
برای مثال یک آژانس مسافرتی با پرداخت ماهانه 100 میلیون تومان برای تبلیغات در گوگل هنوز سود بالایی میبرد و حاضر است برای رتبه گرفتن روی کلمهای مثل تور مشهد تا چند صد میلیون تومان هزینه کند، این نیز نشان میدهد که چقدر میتوان با داشتن رتبهی خوب در گوگل ثروت سئو سایت ایجاد کرد.
سئو
چرا سئو در فروش تاثیر فوق العاده ای دارد؟
فروش بیشتر مهمترین مسئله برای هر کسب و کاری اعم از سنتی و دیجیتالی است. افزایش فروش اینترنتی نیز مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند دیده شدن یا اصطلاحا سئو سایت در چشم بودن است. برای روشنتر ساختن این مسئله، اجازه دهید تا آن را در قالب یک مثال بیاوریم. فرض کنید میخواهید یک مغازه باز کنید. اولین و مهمترین مسئلهای که مورد توجه قرار میدهید قطعا مکان و موقعیت مغازه است. هرچه مغازه شما در مکانهای پرتردد و شلوغتر شهر باشد، سئو سایت قطعا برایتان مطلوبتر است؛ چراکه اصطلاحا پاخور خوبی داشته و احتمال فروش و کسب سود را برایتان چند برابر میکند. بدیهی است که مغازهای بر خیابان اصلی بسیار بیشتر از مغازهای مشابه در کوچه پس کوچه، مشتری دارد.
در فضای اینترنت نیز همینگونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمیشود. در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین میکند. هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالاتری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری سئو سایت نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، سئو سایت به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین میکند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استانداردها و معیارهایی که سئو نام دارد انجام میدهد.
سئو برای جستجو و مشاهده هرچه بیشتر، سئو سایت بسیار مهم و موثر است؛ اما ارزش واقعی آن، چیزی فراتر است. بطور کلی، سئوی خوب به چند دلیل در افزایش سئو سایت فروش اهمیت فراوان دارد: